Mijn favorieten

De aankoop van een woning

Het vinden van een passende woning in Amsterdam kost tijd en aandacht. Wij adviseren u graag over de mogelijkheden en kunnen u op efficiënte wijze helpen zoeken. Onderstaand een beknopte omschrijving van wat u van ons mag verwachten gedurende het aankoopproces.

Het intakegesprek
Tijdens het intakegesprek staan we uitgebreid stil bij wat voor woning u zoekt en wat Amsterdam zoal te bieden heeft. Op basis van uw budgetindicatie kunnen wij een realistisch beeld geven in hoeverre uw wensen te verwezenlijken zijn. Wilt u zich tijdelijk oriënteren of actief gaan zoeken, dan stellen we gezamenlijk een zoekprofiel op en nemen we u als "zoeker" op in ons bestand. Voor dit gesprek brengen wij geen kosten in rekening.

Het zoekproces
Als geregistreerde zoeker ontvangt u zo snel mogelijk per e-mail het nieuwste of het gewijzigde aanbod. Als wij de indruk hebben dat er een woning tussen zit die u beslist moet zien, dan nemen wij telefonisch contact met u op. Gedurende het zoekproces wordt u persoonlijk begeleid door één van onze gekwalificeerde makelaars. Na ieder bezoek wordt het pand geëvalueerd op basis van de door u opgestelde criteria. Indien gewenst worden de zoekcriteria bijgesteld.

De onderhandelingen
Eenmaal uw ideale huis gevonden dan breekt er een spannende, soms hectische tijd aan: de periode van onderhandelingen. Wij adviseren u over een realistisch en scherp bod en over de onderhandelingsstrategie. In nauw overleg met u voeren wij de onderhandelingen met de verkopende partij.

De administratieve afhandeling
Als de onderhandelingen zijn afgerond, wordt de koopakte opgesteld bij de notaris en de definitieve overdrachtsdatum vastgesteld. Op deze afgesproken datum dient uw financiering rond te zijn. Vanzelfsprekend ondersteunen wij u tijdens het proces van koop en overdracht. Wij houden in de gaten of de notariële stukken correct zijn en houden een vinger aan de pols als het gaat om het nakomen van de (financiële) afspraken. De hypotheek kunnen wij niet voor u regelen, maar onze collega’s van De Hypotheekshop willen u daar graag mee van dienst zijn.

Kosten koper
Bij de aankoop van een huis moet u rekening houden met aankoopkosten (de kosten koper). Deze kosten kunnen zes tot acht procent van de koopsom bedragen en bestaan onder andere uit:

 
  • overdrachtsbelasting (twee procent, dit is wettelijk bepaald);
  • notaris- en kadasterkosten;
  • makelaarscourtage;
  • financieringskosten (taxatiekosten, hypotheekakte en afsluitprovisie).
     
Wij werken op basis van no cure no pay. Alleen als wij daadwerkelijk een pand voor u aankopen brengen wij courtage in rekening.

De éénmalige aankoopopdracht
Ook bieden wij u de mogelijkheid u te begeleiden bij aankoop indien u zelf een geschikte woning heeft gevonden. Wij zullen de woning dan samen met u bezichtigen en u begeleiden in het verdere traject. (Zie vanaf "de onderhandelingen"). Uiteraard kunnen wij deze samenwerking voor een aangepast tarief aanbieden. Voor meer informatie hierover, kunt u contact opnemen met ons kantoor.
Wilt u een afspraak maken voor een intakegesprek en het opstellen van een zoekprofiel? Mail ons dan voor een afspraak: info@pappie.nl. Of neem telefonisch contact met ons op: (020) 66 55 606. Op werkdagen staan wij voor u klaar van 8.30 uur tot 17.00 uur.